Start rok szkolny 2010/2011 28 IV 2011 r. Konkurs ortograficzny klas II i III
28 IV 2011 r. Konkurs ortograficzny klas II i III
Wpisany przez Ewa Bocheńska   

W bieżącym roku szkolnym uczniowie klas 2 i 3 brali udział w konkursie ortograficznym. Uczestnicy rozwiązywali różnorodne zadania testowe. W teście dzieci uzupełniały teksty z lukami, rozwiązywały krzyżówki. Musiały się również wykazać umiejętnością sformułowania zasady ortograficznej. Każde zadanie, w odróżnieniu od dyktanda, wykonywały w swoim tempie, mogły wracać do poprzednich poleceń, miały czas na zastanowienie się. Ta forma podoba się zarówno uczniom jak i nauczycielom. Co ważne - pozwala na obiektywne sprawdzenie testów przez komisję konkursową. Testy są zróżnicowane dla poszczególnych ciągów klasowych i nie takie łatwe. Musimy jednak pamiętać, że rywalizują ze sobą najlepsi uczniowie. Mimo to, często zdarza się, iż są oni tak dobrze przygotowani do konkursu, że organizatorzy mają problem z wyłonieniem zwycięzców. Nauczeni doświadczeniem wiemy, iż należy przygotowywać zadania dodatkowe. Wykorzystujemy w tym celu teksty z lukami, ciekawe, śmieszne wierszyki ortograficzne oraz rebusy. Roi się w nich od pułapek, ale przecież mają one wyłonić najlepszych ortografów. Poniżej przedstawiamy wyniki Szkolnego Konkursu Ortograficznego:

Klasy II: I miejsce – Marcelina Błażejowska kl. II b, II miejsce – Justyna Kosowska kl. II b, III miejsce – Michalina Migura kl. II b, wyróżnienie – Anna Kapusta kl. II a, Marta Bogdziewicz kl. II a.

Klasy III: I miejsce – Patryk Gucwa kl. III b, II miejsce – Weronika Sekreta kl. III b, Katarzyna Niebieszczańska kl. III a, III miejsce – Klaudia Chrabąszcz kl. III b, wyróżnienie – Viktoria Niebieszczańska kl. III a, Honorata Olszewska kl. III b, Wiktoria Szychowska kl. III b, Katarzyna Mordarska kl. III b, Kamil Budzicz kl. III b, Michał Plechowicz kl. III b, Marcin Nuckowski kl. III b, Arkadiusz Torba kl. III a, Bartosz Pietryka kl. III a.

Organizatorzy: Iwona Miśków, Bożena Ciereszko

 

 
Zarejestruj się lub zaloguj aby dodać komentarz do tego artykułu.