Start rok szkolny 2015/2016 7 VI 2016 r. Wycieczka klas trzecich
7 VI 2016 r. Wycieczka klas trzecich
Wpisany przez Agata Kostek

alt

7 czerwca 2016 r. uczniowie klas trzecich pod opieką wychowawców, Przewodnika Sudeckiego - Reginy Stanickiej - Wachowicz i Joanny Budzicz udali się na wycieczkę po najbliższym regionie. Założeniem naszej wyprawy było poznanie najbliższego środowiska przyrodniczego, zabytków kultury i historii. Informacje na te tematy w jasny i przystępny sposób przekazała nam Pani Regina, za bardzo dziękujemy! Pierwszym punktem był Zamek Legend Śląskich w Pławnej. W tym magicznym miejscu poznaliśmy kilka legend z naszego regionu, w których nie zabrakło opowieści o Duchu Gór. Słuchanym opowieściom towarzyszyła nastrojowa muzyka i światła. Ale to, co dzieciom najbardziej się podobało, to możliwość ożywienia postaci i wprowadzenie w ruch poszczególnych części ciała poprzez pociąganie za właściwe sznurki.

Drugim punktem naszej wycieczki była Ostrzyca Proboszczowicka. Ostrzyca jest najwyższym wzniesieniem Pogórza Kaczawskiego 501 m n.p.m. Jest to wulkaniczne wzniesienie w kształcie stożka o dość stromych zboczach, z wyraźnie podkreślonym wierzchołkiem. W drodze na szczyt podziwialiśmy bazaltowe gołoborza, a z wierzchołka panoramę okolicy i Karkonoszy. Warto było trochę się zmęczyć! Potem udaliśmy się do Muzeum Złota w Złotoryi. Obejrzeliśmy zbiory z różnych dziedzin m.in. dowiedzieliśmy się o złożach złota w Złotoryi i okolicach, podziwialiśmy piękne okazy agatów znalezionych w okolicach Złotoryi i Lwówka. Następnie zwiedziliśmy Basztę Kowalską z XV wieku, która stanowiła część murów obronnych otaczających Złotoryję. Zakończenie wycieczki to wizyta w Ośrodku Grapa, gdzie przy wejściu przywitały nas lamy, strusie, sympatyczne osiołki, pawie, zające i wiele innych zwierząt. Z wielką radością nasi uczniowie karmili napotkane zwierzęta. Na koniec pobytu w Grapie były pyszne kiełbaski. Wychowawcy klas trzecich bardzo dziękują Pani Małgorzacie Popadeńczuk za nieodpłatne przekazanie i dostarczenie świeżutkich bułek.

Wycieczka dostarczyła wielu wrażeń i mamy nadzieję, że była początkiem wakacyjnych wędrówek.

Ewa Bocheńska, Agata Kostek

alt

Zarejestruj się lub zaloguj aby dodać komentarz do tego artykułu.